4 Mart 2015 Çarşamba

JAVA İSPİNOZU HAKKINDA HERŞEY

Java finch


Java ispinozu olarakta bilinen şimdiye kadar beslediğim kuşlar arasında en asili ve en dayanıklısı diyebileceğim kadar muazzam kuşlardır.Java ispinozları neredeyse bir kuştan isteyebileceğiniz herşeyi karşılıyor.Kısa bir eğitimle muhabbet kuşu gibi kendimize bile alıştırabiliriz. En çok bilindik 3 mutasyonu vardır.
Bunlar;


•Beyaz (albino)
•Silver
•Klasik

Bu mutasyonlar arasında seçim yapmakta oldukça zor oluyor.Çünkü hepsi birbirinden güzel yaratıklar. :)






Hobiye yeni başlayacak olan arkadaşlara kesinlikle tavsiyemdir.Size hobiyi yeterince sevdireceklerine garanti verebilirim. Java serçelerini boyları 15-16 cm arasındadır.Oldukça tuhaf ama güzel bir ötüşleri vardır.Sadece erkek javalar ötme yeteneğine sahip olduğu için yetişkin kuşlarda cinsiyet tayini biraz daha kolay olabiliyor.Salma kafeslerde veya çifthanelerde daha rahat edeceklerdir.Banyo yapmayı seven kuşlardır.Banyoluklarına limon suyu damlatarak tüylerinin daha parlak olmasını sağlayabiliriz.

Cinsiyet ayrımı


Erkek dişi ayrımında en önemli husus ötüşlerdir.Eğer kuşumuz ötüyorsa erkektir.Farklı bir metod olarak gagaları ve göz çevreleri  cinsiyet ayrımına etki eder.

Aşağıdaki resimlede cinsiyet ayrımını öğrenebilirsiniz.

Beslenme; 

Oldukça obur canlılardır.Kafes ortamında yem olarak darıyı daha çok tercih ediyorlar.Yani bildiğimiz muhabbet kuşu yemi.




Üreme;

Sağlıklı bir üretim için 2 kuşumuzunda en aşağı 1 yaşını doldurmuş olmalı. Java serçeleri üretim için oldukça uygun kuşlardır ve diğer kuşlar gibi pek nazı yoktur.Yok yerini sevmedi yok eşini beğenmedi gibi bir durumla daha hiç karşılaşmadım.En kolay yavru aldığım değerli kuşlardandır.Yavrularına sadık kuşlardır.Yavruları anne ve baba beraber beslerler.Yavruları yem kırmaya başladıktan sonra ayırabiliriz. Yuvalık olarak daha çok kanarya yuvalığını tercih ediyorlar ve yuvalık için en uyumlu malzeme keten ipidir.Kuluçka süresi 14 gündür.8 kadar yumurta yapabilirler.Ancak yumurtalarının cılk çıkabilme ihtimali yüksek kuşlar olduğu için kuşlarımızın bakımlarını aksatmamamız lazım.Benim javalarım için uyguladığım bakım rejimi

Şöyle ;

•Haftada bir yumurta maması 

•Yemlerine yulaf karıştırabilirsiniz.

•Suluklarına elma sirkesi veya limon suyu damlatabilirsiniz.

Kalamar kemiğini eksik etmememiz lazım

Ve en önemlisi bira mayası kullanmak.








(Yapıları gereği ayağı ve tırnağı büyük kuşlardır.Eşe atmadan önce tırnaklarını kesmemiz kuşların yavrulara zarar vermesini engelleyecektir.)

Aklınıza takılan soruları yorumla iletebilirsiniz.

72 yorum:

  1. Çok güzel canlı renkleri parlak java kuşlarım vardı, bir anda yaşlanmış bir Görüntüleri oldu, kafa bölgesindeki siyah Tüyler beyazladı ve zayıfladılar ne yapabilirim , sebebi ne olabilir lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
  2. Kuşlarınız yüksek ihtimalle tüy dökümü evresine girmişlerdir.Kuşlarınızın çirkinleşmesi kafasının beyazlaması yeni tüğler çıkardığı için gayet normal.Kuşlarımız bu dönemde çok sancılı ve ağrılı olacağı için iyi bir diyet uygulamamız lazım.
    1.Haftada 2 kere yumurta maması vermeliyiz
    2.Haftada 2 kere yeşillik vermeliyiz
    3.Normal yeminin içine yulaf koyabilirsiniz.
    4.En önemlisi 3-4 güne 1 banyo vermelisiniz.Banyo verirkende banyo suyuna 4-5 damla limon suyu damlatarak tüylerinin daha parlak olmasını sağlayabilirsiniz.


    Aklınıza takılan her soruda yardımcı olabilirim.
    Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba java ispinozumu salmıştım bi anda çok hızlandı cama çok sert çarptı şimdi kafesinde hareket ediyor ama bişey olurmu

      Sil
  3. merhaba dişi ve erkek üreme zamanın dışında ayrımı tutulmalı birlikte olurlarsa erkek ötmeye devam edermi .
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Merhaba.
    Normal şartlarda erkek ve dişi üreme zamanları dışında ayrı tutulmalıdır.Kuşları ayırmadığınız sürece eğer hava şartları normalse kuşlar yumurta yapmaya devam edecektir.Buda kuşlarınız için pek sağlıklı olmayacaktır.En doğrusu üretim zamanı bittiği zaman kuşlarınızı ayırmaktır.Erkek kuş ise ötmeye devam eder fakat eskisi kadar sık ötüşler yapmayacaktır.
    İyi günler.

    YanıtlaSil
  5. öncelikle herkese s.aleyküm benımde bi çift java serçem var ve alalı tam olarak 1 ay kadar oldu yavru alabılmek ıcın muhabbet kusu yuvalıgı takmamın yeterlı olacagı soylendı ve ben de taktım fakat bayadır yuvaya gırıp cıkmalarına ragmen bısey yok sebebı yuvalıgın ıcıne hıc bısey koymamıs olmam olabılır mı yoksa baska bı sebebı mı var yardımcı olursanız sevınırım ıyı gunler dılerım .

    YanıtlaSil
  6. Javalarda muhabbet kuşu yuvalığı kullanmak doğru bir tercih.
    Fakat kuşlarımızın yumurtlaması için sadece yuvalığa girip çıkmaları yetmiyor.Öncelikle kuşlarınızın cinsiyetinden kesin olarak emin olmanız lazım çünkü aynı cinsiyetli kuşlarda beraber yuvalığa girerler beraber yuvada uyurlar.Eğer kuşlarınızın cinsiyetinden eminseniz kuşların yuvayı örmesi için kafesin herhangi bir yerine kısa kısa kesilmiş telis ipi verebilirsiniz.Kuşlar eğer yumurtlayacaksa bunu yuvaya götürürler ve yuvayı örmeye başlarlar.Sonrasında dişi kuşunuz yumurtlamak için gününün en fazla zamanını yuvada yatarak geçirir.

    Not:Kuşlar ne kadar sakin bir ortamda ve ne kadar iyi beslenirse o kadar verimli olur. O yüzden kuşlarınızı fazla rahatsız etmemeye çalışın ve haftada bir yumurtma maması vermeyi unutmayın.

    İYi günler.

    YanıtlaSil
  7. Java diğer nin tüylerini yolmuş kavga etmiş gibi görünüyor ama yuva yaptılar yumurtlama zamanı eşinin tüylerini yolar diye duymuştum doğrumu

    YanıtlaSil
  8. Kuşlar yumurtlama zamanı genelde tüylerini yolmazlar nadir olarak stresten dolayı kendisi yolmuş olabilir veya yuvalıkta yuva yapmak için yeterli malzeme yoksa tüylerini onun içinde yolmuş olabilir.Eğer kuşunuz yumurtaların üstüne yatmaya devam ediyorsa kuşlarınızı ayırmanıza gerek yok.Yavrular büyüdükten sonra kuşlarınızı ayırarak dinlenmeye bırakabilirsiniz.Erkek kuşunuzun dişiyi rahatsız edip tüylerini yolduğunuzu görürseniz erkek kuşunuzu ayırarak dişi kuşu yumurtalarla baş başada bırakabilirsiniz.Tavsiyem kuşunuz yumurtladıktan 7-10 gün sonra yumurta kontrolü yapın eğer yumurtalar boşsa kuşlarınızı dinlenmeye ayırın.

    İyi Günler.

    YanıtlaSil
  9. merhaba
    hangi şehirde ikamet ediyorsunuz, Ankarada java bulunmuyor

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bu yaziyi ne zaman gorursunuz ya da ne zaman cevap alabilirim bilmiyorum ama gene de yazicam. Iki tane java sercesi var bizde. Erkege bugun aksam bisey oldu. Hasta gibi duruyo. Tunekte durmakta zorluk cekiyo agzi acik bi sekilde durup uyukluyo bide kafasi surekli asagiya dusuyo. Hayir neresi agriyo, hastami onu da anlamiyorum ki. Ne yapilir hasta olunca onu da bilmiyorum:( ne yapmam gerek bilmiyorum bana yardim edin lutfen olmez demi :(

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle gecmiş olsun.
    Şimdi buradan kuşunuzun nasıl böyle olduğunu bilemeyiz.Belki bitlendiği içindir belkide yediği bir şeyden zehirlendiği için...Bunun teşhisini ve tedavisini en iyi veteriner yapcaktır.
    AMa ben sizin veterinere gitmediğinizi varsayarak yapmanız gerekenleri aşağıya sıralayacağım.
    Öncelikle kuşunuzu başka bir kafese koyma imkanınız varsa hasta kuşunuz tek kalsın.
    Daha sonra kuşunuzu daha sıcak bir ortama koyarak başlayabilirsiniz.
    Kendi kullandığımız antibiyotiklerin 4/1ini hasta kuşumuzun suluğuna eriterek koyabiliriz.
    Eğer kuşunuz suyu içmezse kuşu elinizle tutup bir şırınga yardımıyla (iğnesi olmayacak) ağzına damlatabilirsiniz.
    Bu işlemi günde birkere ve en fazla 1 hafta uygulayın.
    Eğer kuşunuz tedaviye yanıt verirse 1 hafta içerisinde bayağı toparlayacaktır.
    Bu tedavi sürecinde kuşumuz halsiz olacağı için daha hafif yemler verebilirsiniz yulaf gibi mesela.
    Tedavi bittikten sonrada kuşumuza vitamin takviyesi yapmamızda fayda var.

    NOT:Antibiyotikler yapısı gereği zararlı bakterileri öldürürken yararlı bakterileride öldürüyor.Bu yüzden kuşumuza bu süreçte daha temiz bakmamız gerekmektedir.

    İyi haberlerinizi bekliyorum
    Tekrardan geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  12. Cok tesekkur ederim onceki yazilar cok onceki tarihler olunca cevap alicagimdan hic umutlu degildim. Dediklerini uygulamaya calisicam. Yarin yani aslinda bugun veterinere gitmeyi dusunuyodum onlar antibiyotik yazabilirlermi ya da kuslara ozel ilaclar falan? ediyi oraya goturme sansim yok :(

    YanıtlaSil
  13. Tabiki veterinerlerde ilaç yazar.Eğer Edi'nin oraya gitme şansı yoksa onun şansıda siz olun ve yarın hiç vakit kaybetmeden tedavi sürecine başlayın.. :)

    YanıtlaSil
  14. Cok sagol vaktini ayirdigin icin. umarim iyilesir:/ iyi geceler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba benimde bi sorum olacak. Bizim kuslarda surekli didisiyor erkek disiyi gagalayip kovuyor. Bide arada gagalari acik kaliyor sanki yorgunluk veya susuzluk belirtisi gibi halbuki suyu falan tam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle kuşlarınızın cinsiyetinden emin olun.Eğer iki kuşta erkek veya dişiyse ondan kavga ediyor olabilirler.Gagalarının açık kalmasının sebebi ise ortam ısınız fazla olduğundan olabilir.Ya da dediğiniz gibi sürekli didişdiklerinden yoruluyor olabilirler.Siz dediğim gibi kuşlarınızın cinsiyetinden emin olun.Eğer biri erkek biri dişiyse gagalayan kuşunuz hangisiyse onu değiştirerek sorunu çözebilirsiniz.

      Sil
    2. Abi ben bir java ispinoz kusu aldım ama çok dövüşüyor hangisi dişi oldugunu bilmiyorum fakat ikiside ötüyor dişi ötermi birde göz çevresi koyu kırmızı diğeri açık kırmızı bunun hangisi dişi hangisi erkek ikiside aynı ses ile ötüyor

      Sil
  16. Tesekkurler hersey icin edi iyilesti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edinin iyileşmesine çok sevindim gerçekten.İnşallah bidaha böyle bi durumla karşılaşmazsınız.

      Sil
  17. Merhaba dişim 2 gün once yumuetladi yumurtayi gördüm lakin suan yuvalikta yumurta falann yok.acaba yumurta saklama huylari var mi bu minnaklarin

    YanıtlaSil
  18. Kuşların yumurta saklama gibi huyları yoktur.Yumurtayı muhtemelen kırmışlardır veya kafesin altına atmışlardır.Bunun sebebi ise stresten olabilir.Kuşlarınız yumurtladıktan sonra artık onları fazla rahatsız etmemeye çalışın stresten uzak tutmaya çalışın.Bazı kuşlar ilk kuluçkalarında böyle şeyler yapıyor normal bir durum.

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar,
    Ben 3 gün kadar önce tek adet bir java ispinozu aldım.Kendisi erkek sürekli (cip) şeklinde ötüyor güzel öttüğüde oluyor ama çok nadir ötüyor şu sürekli cip cip deme alışkanlığını bırakıp değişik güzel ötmesi için ne yapabilirim ve java bana muhabbet kuşu gibi elime alışıp omzuma konup insanlara uyum sağlar mı ?
    İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle aldığınız kuşun erkek olduğuna emin olmanız lazım.Aldığınız kuş erkek olduğu halde yine cip cip şeklinde ötüyorsa eğer kuşunuz kızışmamıştır.Kızışması için yanına dişi bir kuş alabilirsiniz.Eğer kuşunuza gerekli ilgiyi gösterirseniz size alışabilir.

      Sil
  20. Merhaba. Benimde 2 tane erkek-dişi javam var. Bu işlerde yeni sayılırım. Bana kuşları veren arkadaş kafesle birlikte verdi ama kafes el yapımı ağaç çok basit birşey. Çöpşişlerle yapılmış kırıldı kırılacak hiç beğenmiyorum. Kafes alıcam ama en ideal kafes hangisi dir bilemedim. Nasıl bir kafes almalıyım. Bir de mümkünse hantal olmayacak. Zira evim küçük alanım dar. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba iyi günler
    Birkaç sorum olacak bende 14 takım kuş aldım güzel yavrular alabilmek için beyazı beyaza siyah beyazı da renktaşına mı vurmak gerekiyor
    İkinci sorum ise kanarya yuvalığını mı muhabbet yuvalığını mı tercih etmeliyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sağlıklı temiz bir yavru almak istiyorsanız kuşlarınızı karıştırarak eşe atmamanız lazım.Beyazı beyazla siyahı siyahla eşe atmayı tercih edin.
      Yuvalık olarak ise ben javalarıma yuvalık olarak muhabbet yuvalığının içine kanarya folluğunu koyuyorum daha verimli oluyor sizde öyle yapabilirsiniz.

      Sil
  22. Merhaba. Benimde 2 tane erkek-dişi javam var. Bu işlerde yeni sayılırım. Bana kuşları veren arkadaş kafesle birlikte verdi ama kafes el yapımı ağaç çok basit birşey. Çöpşişlerle yapılmış kırıldı kırılacak hiç beğenmiyorum. Kafes alıcam ama en ideal kafes hangisi dir bilemedim. Nasıl bir kafes almalıyım. Bir de mümkünse hantal olmayacak. Zira evim küçük alanım dar. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacağınız en uygun kafes çifthane olacaktır.Hem kuşların rahatlığı açısından hemde öyle çok hantal bir görüntüsü olmayacaktır.

      Sil
  23. Selam javalar muhabbet kuşu yuvaliğı taksam sıkıntı yaşarmıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhabbet kuşu yuvalığında yumurtaların sağa sola dağılmaması için oyuk varsa sıkıntı olmaz.

      Sil
  24. Merhaba gene bi sorum olucak.. iki tane yumurta var yuvalikta ama bunlar yuvaliga girip girip cikiyolar, yumurtanin surekli ustunu ortuyolar gazetelerle falan :) ama isin ilginc tarafi ustune yatmiyolar hemen cikiyolar yuvaliktan. Yumurtlayali baya uzun zaman oldu nolcak simdi biz hic anlamadik. ilk bebeklerimizdi bunlar bizim olmicakmi simdi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer kuşlarınızın ilk kuluçkasıysa yani ilk defa yumurtluyorlarda acemilikten üstüne yatmamış olabilirler.Yumurtalar çıkalı 10 günü geçmişse yumurta kontrolü yapın eğer yumurtalar boşsa o yumurtaları alın.Diğer kuluçkaya inşallah yavrularınız çıkar.

      Sil
  25. Merhaba
    Benim 2 klasik javam var ve şuan 1 yumartaları var,eğer doğarsa kendim besliyebilirmiyim.
    ve birde yavrular doğarsa aynı muhabbet kuşu yemimi koymalıyım yoksa şırıngayla özel bir
    karışımla benmi beslemeliyim

    YanıtlaSil
  26. Iyi günler efendim, benim kafesim 60x40 yükseklik 50. 2 çift zebra ispinozumun yanına koyduğum bir çift javaya bir zarar gelir mi, veyahut diğerlerine zarar verir mi?

    YanıtlaSil
  27. Üstteki yoruma ek olarak, sadece 2 haftalığına bu şekilde olacak ondan sonra 80x80 gibi büyük bir kafes yapacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek sıkıntı olacağını zannetmiyorum.Yinede her ihtimale karşı kuşlarınızı gözlemleyin eğer büyük kavgalar olmuyorsa sıkıntı olmaz.

      Sil
  28. Merhaba paylasim ve yardımlarınız için çok teşekkürler öncelikle.benim sorum cinsiyet ayromi için erkeklerin gagası daha koyu kırmızı oluyormuş dogrumudur ve bu havalarda banyoluk koyabolirmiyim malum havalar serin.soguga dayaniklimidirlar balkonda baksam olurmu bengaller yasadida.teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ben bizim balkona giren bi tane klasik erkek java yakaladım ve ona bi tane beyaz dişi java aldım fakat dişiyi sürekli gagaliyor bunlar birbirine alışır mı yoksa ayırayim mi ikisini? Simdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  30. Merhaba. Bir çift java ispinozumuz var ve 5 adet yavruları oldu. Bu ufaklıkların iyi beslenebilmesi için anne ve babaya haftada kaç kere un kurdu vermeliyim?

    YanıtlaSil
  31. ACİLL...
    Merhaba BIR CIFT JAVA ALDIM,ALDIĞIM YER DİŞİ ERKEK ÇİFT DEDİ..AMA BUGUN FARK ETTIM Kİ İKİSİDE MELODIK OLARAK ÖTÜYOR..BIRI KAHVE RENGI DIGERI KLASIK..EGER IKISIDE ERKEKSE HANGISINI DEĞİŞTŞRMELİYİM HANGİSİ DAHA KIYMETLİ..

    YanıtlaSil
  32. Merhaba, benim erkek bir javam var. Üç haftadır besliyorum. İki hafta boyunca bir sıkıntısı yoktu. Ancak son bir haftadır çok fazla tüy dökmeye başladı. Bu dönem javaların tüy dökme dönemi midir, yoksa yeni yerine alışamaması gibi başka bir nedeni olabilir mi? Bir de yukarıdaki yorumlardan birinde tüy dökme döneminde verilecek yumurta mamasından bahsetmişsiniz. Tarifini öğrenebilir miyim?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ip al orsunler bide gaga tasini eksik etme onlar yuvaya giriyosa yapmiyolarsa bunlar eksiktir

      Sil
    2. Kafeste eksik birsey yoktu javalarım yumurtladı 6 yumurtadan 3 tane yavru cıkardılar teşekkür ederim

      Sil
  34. Ustat 3 yavru cikardik yuvadan ciktilar yanliz yavrunun biri beyaz ve baba kus kafesin icinde beyazi dovuyo ne yapmaliyim saolasin

    YanıtlaSil
  35. Herkese merhaba çiftleşme olmasaa da yavrum var mesela uyumasi icin yuva gerekir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavru kuşunuz eğer tünekte durabilecek durumdaysa yuva takmasanızda sıkıntı yaşamazsınız.

      Sil
  36. Merhabalar sizi uzun süredir takip ediyorum. Bilgilerinizden faydalanmak istiyorum. Ben kuşlarımı alalı 1 ayı geçti. Yer sıkıntısından dolayı sıcak yerden biraz daha soğuk yere almıştım. Kuşlarda inanılmaz tüy dökümü başladı. Zamanla biraz azaldı ama hala devam ediyor. Bu süre içerisinde yuvaya hiç ilgilenmediler. Son zamanlarda dişinin girdiğini erkeğin de zaman zaman eşlik ettiğini gördüm ama bir süredir o da azaldı. Kuşlarım tüy değişiminde olduğu için mı bu şekilde ? Bunun yanında yumurta maması ve canlı yem veriyorum ilgilenmiyorlar ilgilerini nasıl çekmesini sağlayabilirim ? En önemli husus bira mayası kullanımı demişsiniz bira mayası ile kuru ekmek mayası aynı şey diyorlar bu doğru mu doğruysa nasıl kullanabilirim ne kadar vermeliyim ? Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Bira mayasıyla kuru ekmek mayası aynı değildir.Bira mayası kuşlarda yumurta dolumunu,yumurta çokluğunu ve yedikleri yemden daha çok faydalanmasını sağlar.Bira mayasının faydası hayvanlarda olduğu gibi insanlar üzerindede çok faydalı etkisi vardır.Bira mayasını çevrenizdeki petshoplarda bulabilirsiniz.Eğer bulamazsanız bazı sitelerdede satışı yapılıyor ve ne kadar kullanacağınız kutusunda yazar.Kuşlarınızın birbirine ilgisiz olmasına gelirsek sizinde söylediğiniz gibi kuşlarınız tüye girmiş.Tüye giren bir kuşta ister istemez durgun ve ilgisiz olur.Her ne kadar normal sezonunda tüye girmiş olmasada normal tüy dökümü evresi gibi kuşlarımızla daha çok ilgilenmeliyiz.Suyunu,yemini hergün değiştirmeliyiz,kafes temizliğini yapmalıyız,vitamin,bira mayası,probiyotik gibi ek besinler vermeliyizki kuşumuz eski formuna kavuşabilsin,hareketli ve sağlıklı olsun.Benim size önerim kuşlarınızı tüy dökümü bitene kadar brbirinden ayrı tutmanız.Kuşlar tüylerini tamamladıktan sonra yine bir araya getirirsiz.
      Geçmiş olsun

      Sil
    2. Tüy dökümleri baya geçti yuvaya da baya gitmeye başladılar ama malzeme verdiğim halde ilgilenmiyorlar. Bazı günler supravit veriyorum o gün ötüyor ve çokça yuvayla ilgileniyorlar. Şu durumda ne yapmalıyım yuvayı yapmadılar. Kızıştırıcı olarak evit-se veya raff e vermem doğru olur mu ?

      Sil
  37. Selam Degerli hobidaslarim.Zebra ispinozlari için kullanılan geniş sepetleri bu kuşlara yuva olarak kullanabilir miyim?Bir de ben de bir çift klasik bir çiftte dilber var hepsi nın bir salmada olmasının zararı var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Java ispinozlarının yapısı zebra ispinozlarına göre büyük olduğu için sepet yuvalık pek uygun olmayacaktır.Hepsini bir salmaya atabilirsiniz sıkıntı olmaz.

      Sil
  38. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer eski yavrularınız tek başına yem yiyebiliyorlarsa başka kafese alarak bu sorunun önüne geçebilirsiniz

      Sil
  39. Ömer bey iyi akşamlar
    Öncelikle bu kadar kitleye yardımlarınız için teşekkürler
    Yen'i çift ispinoz aldım 3-4 ay önce sizin dediklerinizin hepsini uyguladım ve Bir kaç gündür kuşlara bakmamıştım bugün 6 adet yumurta mevcut yanlız anne ölmüş ne yapmam gerekir
    Baba bakarmı

    YanıtlaSil
  40. Öncelikle geçmiş olsun.
    Eğer anne öldüyse babanın yumurtaların üzerine yatması düşük bir ihtimaldir.Karakteristik özellikleri oldukları için bazı erkek kuşlarda yumurtanın üzerine yatabilir ama dediğim gibi düşük bir ihtimal.Keşke yavrular yumurtadan çıkmış olsaydı ozaman baba yavruları anne olmadan da beslerdi.Bu durumda yapmanız gereken gözlem yapmanız baba eğer yumurtaların üzerine yatıyorsa sorun yok demektir.Fakat yatmıyorsa yumurtaları toplayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer bey gündüz belli bir süre dışarı çıkıyor sonra yuvadan hiç çıkmıyor yumurtaları bazen saklıyor kıyamadım almaya yumartaları 14-15 gün bekleyelim ne olacak yatıp yatmadığını anlamadım sonra Yen'i bir dişi alıcam yardımın bilgin tecrüben için çok çok sağol bu Java'ları almamda senin yazın çok etkili oldu ben herkes e kanarya san önce Java sonra kanarya beslemeleri gerek ben yanında yaşayacak kanaryası bulursam yanına bir çift kanarya belki

      Sil
  41. Merhaba, benim Java ispinozum muhabbet kuşu Tuvalu'suna bir yıldır yumurtluyor , 20 günde bir yumurtaları boş olduğundan emin olunca alıyorum . Toplamda 50 60 tane yumurtlamışlardır belki ama hepsi boş çıktı. Bugün ilk defa yuvayı aldım belki biraz dinlenirler diye. İyi mi yaptım ne zaman geri takayım ve neden 1yıldır boş çıkıyor şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  42. Yuvayı almanız iyi olmuş 1 sene boyunca kuşların yumurtlaması kuşların sağlığı açısından hiç iyi olmaz.Bir dahaki eşe attığınız zaman en fazla 4-5 kuluçkadan sonra kuşlarınızı ayırabilirsiniz.Daha fazlası ölümle sonuçlanabilir.Kuşlarınızın yavru çıkarmamasının sebebi 2 kuşunuzunda dişi olma ihtimali olabilir veya kuşlarınız kısır olabilir.Düzenli bir bakımla kuşlarınızın 1 sene içinde yavru vermesi gerekirdi.Bu yüzden 2 olasılık kalıyor ya kuşlarınızın ikiside dişi ya da kısır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bilgilendirdirdiğiniz için , 2sinin de dişi olmadığına Emin'im büyük ihtimal kısır olabilirler ve anladığım kadarıyla ikisini bi süre ayırmamı söylüyorsunuz. Aynı durum kanaryalarım için de geçerli gerçi onlar 3 kere yumurtladılar ve sadece ilkinde üstüne yattılar yuvaya ip koyduğumda önce yuva yapıp sonra ipleri atıyorlar. Ve yumurtaları hep boş çıkıyor. Onlar içinde kısırlık dışında bi sorun olabilir mi ?

      Sil
  43. Merhabalar, bissürü sorum olacak aslında. Yaklaşık altı ay evvel aldığımız çiftimizden erkek olanını az evvel kaybettik. Muhabbet kuşu yemi veriyorum arada bir yumurta ve yeşillik, eskiden yerlerdi fakat bir aydır sadece yemle besleniyolardı ve inanılmaz kavgacılardı. İkisi de çok tüy döker ve yaşlanmış gibi görünürlerdi, sadece dişi kuşum kaldı ve çok bitkin görünüyor, ne yapacağımı şaşırdım gerçekten.umarım görürsünüz,iyi geceler.

    YanıtlaSil
  44. Bira mmayasini nasil vericez 9

    YanıtlaSil
  45. Merhaba benim 3 adet yavrum oldu gayet güzel gidiyordu kanatlanıp kafesin içine yeme çıkmaya başladılar fakat ne olduysa art arda hepsi öldü yardımcı olurmusunuz ne yapmam gerekiyor şimdi tekrar yumurta yapacaklar sanırım

    YanıtlaSil
  46. Merhaba 1 ay önce bir çift java aldık.her ikiside klasik vik vik yapıyor erkek diye düşündüğümüz boyut olarak biraz daha küçük.güzel otuş için ergenligini tamamlamamış olabilir mi?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  47. Slm benim ispinozlar kavka ediyor birde yemi cok dagitiyolar neden olabilir acaba

    YanıtlaSil
  48. İlk defa bakıyorum... 7 adet yumurta yaptılar ve maaşallah 7si de çıktı şimdi bira mayası da dahil herşeyi bolca koydum kafese. Şimdi benim yapmam gereken başka bişey varmı. Kızım ve ben heyecandan ve meraktan ne yapacağımızı bilemez durumdayız...

    YanıtlaSil
  49. Havyanlar çok pisletiyomu etrafı eğer toz ve tuy çok etrafı dagitiyomu

    YanıtlaSil
  50. Selamlar
    1 çift 2 yaşında java aldım çift olarak.
    Çok büyük bir kafeste tek çift olarak yaşıyorlar herşey güzel fakat 6 yumurta var 6 sıda boş.
    Yalaşık ilk yumurtadan bu güne 15 gün geç.
    Bu yumurtaları alıp atayım mı ?
    Yada biraz daha bekelteyim mi ?
    Dolu yumurta için tavsiyeleriniz nelerdir ?

    YanıtlaSil
  51. merhaba bir çift almayı düşünüyorum yeni başlıyacağım için hüsrana uğramayayım

    YanıtlaSil