13 Mart 2017 Pazartesi

AKVARYUM BAKIMINDAKİ İNCELİKLER



Akvaryumlar içerisinde kendisi gibi hassas canlıları barındırırlar.Bu Canlıların sağlığını tehlikeye atmamak için akvaryumlarında bakıma ihtiyacı vardır.Bu bakım ihtiyacını ne kadar düzenli bir şekilde yaparsak balıklar içinde o kadar iyi olur.Aşağıdaki sıralayacağım akvaryum bakımlarını düzenli aralıklarla yaptığınız sürece balıklarınızdaki ve akvaryumunuzdaki değişimi sizde gözlerinizle göreceksiniz.


 Öncelikle şunu aklımızın bir köşesine yazmalıyız.


"Akvaryumun suyu hiç bir zaman tam olarak boşaltılmaz"

 Peki niçin tam olarak boşaltılmaz ?

-Ben balıkları bir kaba koyuyorum ve akvaryumu tam olarak boşaltıyorum üstüne birde akvaryumu banyoya götürüyorum orada güzel bir şekilde yıkıyorum ben böyle daha iyi temizlik sağlıyorum(Bu verdiğim örnek küçük akvaryumlar için geçerli büyük akvaryumu zaten yerinden kaldıramayız)

diyenleri duyar gibiyim.Fakat ne olursa olsun akvaryumunuz ister küçük olsun ister büyük olsun hiç bir zaman suyunu tam olarak boşaltmamamız lazım.Çünkü bizim pis olarak gördüğümüz ve tamamını boşaltığımız su balıklar için hayati önem teşkil eder çünkü o suyun içirisinde oturmuş bir bakteri kültürü vardır ve bu bakteri kültürünü oluşturanda zaten balıkların kendisidir.Sağlıklı bir bakteri kültürü oluşan akvaryumda balıklarınız strese girmezler,renklerini daha iyi sergilerler,üretime daha verimli hale gelirer.
- İyi o zaman akvaryumun suyunu hiç değiştirmeyelim hem balıklar daha memmun olur hem de biz yorulmamış oluruz.

O da tam olarak öyle olmuyor işte.Herşeyin fazlasının zararlı olduğu gibi Akvaryumdaki suyunda fazla beklemişi tehlikeli oluyor.Tehlikeli olmasının önemli sebeblerinden birisi balıklarımızın dışkılaması ve dışkıların akvaryumun tabanında bekleyerek nitrat oluşturması.O yüzden akvaryumdaki suyu hiç bir zaman tam olarak boşaltmıyacağız ama akvaryum temizlik durumuna göre en fazla benim önerim % 70'i boşaltılabilir.
Bu  maddeninde önemini anlattıktan sonra artık akvaryumdaki rutin bakımları anlatmaya çalışacağım.

FİLTRE TEMİZLİĞİ
Kullandığımız filtreye göre temizleme süreleri farklılık gösterebilir ben filtrelerin tahmini temizlenme sürelerini aşağıya sıralayım.

İç filtre,Pipo filtre,Şelale filtre vs 1 hafta en geç 2 hafta

Dış filtre  1 ay en geç 45 gün

Sump (büyüklüğüne göre değişir 2ay 3ay...)

Not(Filtreleri temizlerken filtrelerin içerisindeki bakterilerin tam olarak kaybolmaması için musluğun altında yıkamak yerine bir kabın içerisine akvaryumdan aldığımız suyu doldurarak orada filtrelerin temizliğini yapabiliriz.Eğer kabın içinde temizlenmeyecek gibiyse Filtrelerin içindeki elyafları olsun böyle temizlemeniz balıklarınız açısından daha iyi olacaktır.)

SU DEĞİŞİMİ VE DİP ÇEKİMİ
Hazırlamış olduğum videoda görsel olarak göreceksiniz ama yinede ben anlatayım.Akvaryumdaki su değişimini en erken 15 en geç bir ay içerisinde yapabilirsiniz.Ne kadar su değiştireceğinizi akvaryumun temizlik durumuna göre siz belirleyebilirsiniz.Fakat %50'nin altına inmemeyi tercih edin.Akvaryumdaki suyu değiştirirken bir dip çekimi aparatından faydalanabilirsiniz.Adının değişik olduğuna bakmayın esasen normal bir hortum parçasıdır.Suyu değiştirirken hem o dip çekim sifonu sayesinde balıkların dışkılarını da temizlemiş oluruz.Akvaryumu temizlerken suyu her zaman alt kısımdan çekmeye özen gösterin çünkü en çok nitrat,pislik dip kısımlarda olur.Dip sifonuyla kumların aralarındaki balık dışkılarını temizledikten sonra boşalan akvaryuma tekrar su eklemek gerekir.Bunun için dinlenmiş suda kullanabilirsiniz ya da direk olarak şebeke suyuda.Ben şebeke suyu kullanıyorum ve bir sıkıntısını görmedim.Ama dinlenmiş su kullanmak daha garanti olacaktır balıklarınız için.
Su değişimi tamamlanan akvaryuma videoda gördüğünüz gibi akvaryumun büyüklüğüne göre kaya tuzu atmanız balıklarınızın faydasına olacaktır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder